Orgován má okolo 60 rokov



a smrečok je náš prvý vianočný stromček tu v dome.
Boli to Vianoce 2009.

Komentáre

  1. Alenko, ty trvalky v lavoru jsou krásné, to je co? Já si chci zasadit nějaké sukulenty nebo trvalky doma, ale vůbec nevím jaké, hlavně nesmí kvést, noreček je alergický snad na všechno. Měla bys nějaké typy?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...pašovaný brečtan je fajn,nemusí byť vonku a nafotím ozdobné zakrslé kríčky,tiež rôzne strakaté...asi treba vsadiť na tú rôznofarebnosť listov a ich tvarov. zakrslé a trvalkovité druhy.....ja mám v lavóri zvyšky z jesene,muž doniesol akési kríčky ,obdobu eriky,tá ale kvitne,...čudne sfarbené ,akoby umelo...prežili zimu vonku,farba ustúpila drobným výhonkom a takto sa ťahajú hore...plus ozdobná tráva,tú mávajú v rôznych odtieňoch...pod vŕbkou máme so širšímy pásikavými listami,tie patria do vlhka,v lavóri je trvalka,znesie aj sucho...takže rôznofarebne listy,rôznych tvarov,zakrslé ,trvalkovité,alebo skalničkové..aj tá skalná ruža v konve...ja sa v obchode na všetko pýtam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ..PANAŠOVANÝ nie pašovaný :)...znamená to strakatý :)

      Odstrániť
  3. Kazdy treti den kradnem na ulici orgovan:-). (Ale mam to povolene)Snat kazdy ma v zahrade obrovsky orgovan. FIALKY, KONVALINKY,ORGOVAN, tie kvietky zboznujem. Prvy rok uz budem mat aj ja. Ma 3 kvietky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :):):)..vrbka,zlatý dážď a orgován,ten mladý,... sa nám chytili ľahko...ale v polotieni...pa

      Odstrániť
  4. Alenko , ten šeřík je nádhera, já si zasadila na naší kamenou a kamnitou terasu jeden minulý rok, ale koukám, že možná na špatné místo, protože jestli takhle vyroste, tak se tam asi neudrží a nebo kořeny poničí kamenou zeď...to budu muset ještě promyslet :-)...no a snad bude teď čas vrhnout se na osazení nádob a hlavně energie. Krásné dny!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno,tieto rastlinky sú huževnaté,vedľa starého orgovánu je mladý,ktorý nám v prútoch doniesol mladý Mičurin :), pichli sme ich do skalky,ktorú som tam mala a ešte posvätené halúzky z Kvetnej nedele....no a máme húštinu orgovániku a derúce sa vetvičky zlatého dažďa...skalka zmizla :)
      Vďaka inšpiráciam od teba ,mám aj chuť, aj energiu...ten orgován máš čas premiestniť,kýbel s vodou je dočasným inkubátorom,keby bol treba čas :)...pekný čas !

      Odstrániť
    2. .... orgován je lepšie dať do polotieňu...:)

      Odstrániť
  5. Serikovou vuni miluji. Nejradeji ho davam do koupelny a toalety. Krasne to provoni. V byte je to moc silne aroma. Moc hezkx koutek zahrady ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...to záhradka sama od seba ukázala svoju priaznivú tvár :)....asi tri roky sa tam pechorým :)....a suchý múrik pod orgovánom prerobíme tretí krát...muž moc na mňa nedá a potom musí opravovať,kamene sme zbierali v lese na trekoch...:) ...a treba ho opraviť a zjednotiť s bylinkovou špirálou,ktorú tvoríme :)...a zbierame na ňu material...bude tam aj hotel pre hmyz :)...ďakujem :)

      Odstrániť
  6. Netresky jsou bezva, preziji vsechno a vypadaji krasne. Preji uspesny rust...
    Petra
    PS: Diky za rozsireni slovenske slovni zasoby - Orgovan jsem v zivote neslysela ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. :) asi ste na jar nestretli Slovenku-záhradníčku :) ,až teraz :) takže šešeřík-orgován...
    P.S.:aj ja konečne viem,že skalná ruža-netřesk :)...a ten môj netřesk pochodil už po celom dvore a teraz skončil v konve :)... a.tiež máme v dedine- ve vsi :) koníky...dcéra na nich doteraz jazdila,lenže maturuje tak....jazdila plnokrvníka....pekné jarné dni !

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ten šeřík je u Vám opravdu skvostný!

    suzieway.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je skvostný a som rada,že ho máme,aj toľko tých pôvodných tehál :) aj staré jabloňe a čerešňu,kvôli nej ostal u nás ďateľ veľký aj s potomkom :)
      Krásne dni :)

      Odstrániť
  9. Nádherná zahrada:-) takový styl se mi zamlouvá:-))) Šeřík mám moc ráda,jen škoda, že moc nevydrží ve váze. Hezký zbytek víkendu. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...tak som prekvapená a rada,že sa záhrada páči,ona nejak tento rok precitla do svojej krásy...:)

      Odstrániť
  10. Tento štýle záhradky, veľmi sa mi páči...také zákutia všelijaké...orgován milujem a už sa teším naň...tak veĺa zdaru s rastlinkami...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. To je nádherná zahrádka...Moc tě obdivuji a líbí se mi tvůj vkus.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Obdivuju a žasnu! Moc se mi llíbí tento styl, nejen v domě, ale i na zahrádce krásno!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem moc,:) od BG si to obzvlášť cením...:)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára