Google+ Badge

streda, 22. marca 2017


Vy? Vy, čo máte svoje deti také nevychované?
Cigáň?
Chcete aby vás vyvraždil, podpálil dom?
Toto sú moje vnúčatá, ale to cigánča nie.
Ak ho nevrátiš, neuvidíš viac svojich rodičov.
Chcete spasiť svet?
Boh potrebuje tvoju obetu?
Vy takí slabí?
Vy takí chorí?
 Od Boha to nie je, veď trpíš.
Vy by ste vôbec nemali mať Mila.
Prečo ste si zobrali autistu k trom deťom, 
on potrebuje byť bez súrodencov?
Aj ja chcem také zamestnanie ako ty, 
vezmem si tiež dieťa z domova.
Robíš to za peniaze, Milan nie je váš?
Už je Milan váš?
Vy nie ste kresťania, ale vy nie ste ani ľudia.
Vy ste matka?
No určite, diagnóza, podplatili lekárov, určite sa rozvádzajú.
Čo ste robili doteraz, veď nemá ani samoobslužné návyky?
Je to vaša vina, že nemá základné vedomosti.
ADHD je len moderný názov pre nevychovanosť, blbosť. 
Vezmite si to decko, on(ona) sem nepatrí.
Pozrite sa na svojho syna, aký je nevychovaný, ja vás sledujem, 
 môj pes môže kadiť na ihrisku, kde chce, vy mi nemáte čo hovoriť.

Nepatričná.
Vraj, neempatická.
Také niečo ako si ty, 
som nestretol a už ani nestretnem...
Čudne hovoríš.
Čudná.

Spiritualita mojich ma napĺňa: 
(spiritualita blahoslavenej Márii Celeste Crostarosy)
zavrhnutie, osamotenie a potupa,
strata cti, ľudských potrieb a práv, 
 ženstva, materstva, človečenstva...
kým som s Milom a s mojimi maličkými.

Najviac človeka spoznáš, až keď sa stane tvojim nepriateľom.
Niet väčšej lásky, ako je láska k nepriateľom.
Nie je väčšia či menšia láska, len bezpodmienečná.
Bez podmienok.
Vďaka Bohu.

Mimochodom, 
keď sme si štvorročného Mila brali z ústavu, nemal ešte určenú diagnózu:
ADHD, slabozraký, atypický autista (či skôr asperger)
a v kojeneckom ústave bol ako nevidiaci,
 už od siedmeho mesiaca svojho života.

Napísane v období kampane ,,papierových lastovičiek,, v Čechách...

29 komentárov:

  1. Vím, že to máš složité, ale až tak? Chce se mi brečet!!!
    Zítra je den autistů, jdu hledat něco modrého!
    Drž se!
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú tam vyjadrenia od začiatku a aj z minulého roku, aj z obdobia vybavovania Janíka, aj zo života Nadi.
      My sa držíme, vzdali to rodiny s menej náročnými a chorými deťmi.
      My máme u nás Deň autizmu v apríli.
      Ďakujem moc:-)

      Odstrániť
  2. Jsem z toho docela rozhozená,vím jak je to vše těžké .Prožívám to v bleděmodrém.Ale co nás nezabije ,to nás posílí.Drž se.Jířa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to ťažký boj, stále, ale fakt je potom láska už bez podmienok.
      Ďakujem:-)

      Odstrániť
  3. A já před Vámi smekám....... že milujete nejenom proto, jaký je, ale i přes to, jaký je.....
    Držte se!
    Sylva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, je to pre mňa radosť, keď ten môj výkrik, za opustené deti, nielen zdravé, nejde len do ticha:-)

      Odstrániť
  4. Cože???? !!!! Nevím co napsat,jen smekám. A ... Smekám.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...a za tým utrpením sa deje toľko dobrého:-)

      Odstrániť
  5. Alenko, kamarádka mi vždycky říká: "Všechny ty věci se dějí právě Tobě, protože jsi nesmírně silná osoba, a nejen že to zvládneš, ale ještě tě to i posílí..." Jestli já jsem silná, tak Ty jsi superhrdinka...;-) Vybrala sis cestu, kterou málokdo dokáže pochopit, ale je Tvoje, a rozhodně si zaslouží mnoho respektu, úcty a podpory! Jsi skvělá! P.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, zmysel toho všetkého, spoznávam. Je to tajomstvo. A nesmierna krása...
      A na tú som ja vnímavá a nemôžem bez nej byť:-)

      Odstrániť
  6. :(
    Přeji hodně sil, toto je těžká nálož, málokdo by to dokázal zvládnout. Jsi nesmírná žena!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú to výroky v priebehu dvadsiatich rokov..týkajú sa nielen Mila, ale ťažkostí aj našich detí.
      Sú od autorít odborných i duchovných, aj od našich rodičov...
      Sú aktuálne, neskončilo to...a všetko to má zmysel! Dobré sa stále deje a nielen nám:-)
      Chcela som povedať, že tieto deti si nestačí brať na víkend, robiť kampane...
      Žiť treba s nimi a pre nich hneď.
      Martinka, ďakujem ti, vždy ma zahreješ:-)

      Odstrániť
  7. Všichni i děti si zaslouží respekt :). Chce to hodně trpělivosti a nesmírné lásky. Jste báječní :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, rešpekt a dôstojnosť a naplniť ich potreby:-)
      Ďakujem:-)

      Odstrániť
  8. Jsi skvělá, tečou mi slzy. Obdivuji tě a jsem ráda, že tě znám.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Páni, tolik pocitů, emocí, smutku, lásky, bolesti, upřímnosti, pokory, skromnosti, oprávněného hněvu a vzteku, bezmoci, krásných chvil, radosti v těch pár řádcích ... a to je život a proto je tak krásný ... protože bolí i těší zároveň .... Alenko, já vždycky říkám, že to smutné a bolavé nás potkává proto, abychom si pak vážili každé krásné chvilky, která nás potká .... držím pěsti a myslím na tebe .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Markétko, to sú výroky, ktoré nám boli povedané pre postih a biedu, zhruba za posledných dvadsať rokov, nie som ich autorom ja a nie sú to ani moje myšlienky a pocity.
      Takto s nami jednali odborné a blízke autority.
      Nedávno som znovu musela rekapitulovať a bolesť násobiť mierom a prijatím, žiadnom prípade odvetou: oko za oko.
      Preto je reč o nepriateľovi, v dobrom sa dá všetko prekonať a prekonala som...zas som mohla ísť ďalej.

      Odstrániť
    2. Alenko, neboj, já jsem to všechno přesně tak pochopila a je mi z toho moc smutno ... hlavně z toho, že se toho z těch "dvacet" let až tak moc nezměnilo .... prožívám to stejné, má sestřenice má malou "autistku Betynku" ... nebudu dlouze popisovat co všechno si vyslechla od lékařů, sousedů, přátel, učitelů, ... nakonec to ale dopadlo, asi tak jak mělo, podařilo se jí dostat do mé třídy, sehnat skvělou asistentku, přijít na systém dorozumívání pomocí fotografií a Betynka se rázem změnila z neurotické ukřičené holčičky se sklony k sebepoškozování ve spokojenou, klidnou a milou princeznu, ale ta cesta k tomu všemu byla na můj vkus příliš bolestná, klikatá a složitá .... hold všichni se učíme za pochodu .... Marki

      Odstrániť
    3. Ďakujem, Markétka, ty si to tak napísala, lebo si poznala, čo prežívam, ako si žijem....a to prežívam so všetkými mojimi, stále, až doteraz a pred dvoma rokmi pribudol Janík.
      (A chystaná operácia vie tiež pekne rozhodiť (autistického) vodcu domu. Mila rozhasila jar, predtým zima a kaučing. Ostatné deti nechcú, aby som ich spomínala...)
      Srdečne pozdravujem:-)

      Odstrániť
  10. Moc obdivuji ,smekám ,držím palce...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jak silná slova..........slzy, smutek, zlost a nevim, co jeste , se ve me míchalo....JSTE HOLT VYVOLENÍ, MOJA....a ti vzdy dokazou prekonavat hranice nemozneho.... Verim v tebe a drzim palce !

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Koukam, ze mi uteklo nejak moc prispevku. Tuhle naloz unese jen ten nejsilnejsi z nejsilnejsich. Nikdo si to nedovede predstavit, nezazil-li to. Ja myslela, ze v dnesni dobe se uz vi...a ono porad ne. Preji, at potkavate same lidi s pochopenim!!! M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Marci, môj stály ,,chlebík,,:-)

      Odstrániť