Preskočiť na hlavný obsah
Báč

 







Po Pasche 
 ešte viac (vnímam) prázdno
 na miestach, kde má človek človeka.
Život vo vzťahu (kvôli autizmu) bez vzťahu.
U nich bez mihnutia oka, u mňa bez hnutia života.
U nich milá tvár, u mňa (tá pravá) v skrytosti.
Vedomie toho nestačí, v bezvedomí bláznovstva mi On vystačí.
  Pre život v plnosti.
    Pre doma v kláštore. 
Ako pred rokmi v kláštore v Báči...
Prázdny františkánsky kláštor v Báči sme navštívili takto na jar.
 My s núdznymi deťmi z ústavu, 
 s františkánskou riaditeľkou, spolusestrami a s kňazom.
Hľadali sme miesto spočinutia, 
 farmičku so záhradou a s dielňami.
Zázemie pre tieto deti aj v dospelosti.
 Život pred oltárom s obrazom Madony plačúcej,
za múrmi veľmi chladného kostola a kláštora s klenbami,
 za oknami hľadiacimi do presbytéria, do nádvoria, 
do záhrady s pustovňou, 
s mučeníckym duchom pokoja
pátrov Gojdiča a Hopku (boli tu väznení)...
...Báč žijem napokon doma, fotky od BG akoby mi ho zachytili
 a relikvie blahoslavených z Báča prišli rovno za mnou, 
 do Baziliky v našej obci.

Komentáre

  1. Vždycky, vždycky můžu jen dodat Amen.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A ja dodávam len, že mám blaho a zjihnem k slzám, ďakujem:-)

      Odstrániť
  2. Alenka, souhlasím s Lenkou a dávám na vědomí : https://dennikn.sk/100444/jaro-vojtek-jedinym-liekom-na-autizmus-su-vztahy/, abys byla v obraze...ale možná jsi...moc Vás všechny zdravím a Tebe objímám na dálku.... M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marcelka, áno, áno a mám to pripnuté v poste hneď na začiatku blogu v roku 2015, o filme, a je tam klik na článok s ukážkou:-)
      Jaro Vojtek si nás našiel. Boží posol! Ním sa to všetko pohlo dobre!

      Odstrániť
  3. Ali,myslím na tebe každý den.Alib.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Láska k dieťaťu  (vlastnému alebo z domova)
 Vy?
Vy, čo máte svoje deti také nevychované?
(ADHD asperger, LMD slabozraký, ADD, 
všetci albíni s okuliarmi)
Cigáň?
Chcete aby vás vyvraždil, podpálil dom?
Toto sú moje vnúčatá, ale to cigánča nie.
Ak ho nevrátiš, neuvidíš viac svojich rodičov.
Chcete spasiť svet?
Boh potrebuje tvoju obetu?
Vy takí slabí?
Vy takí chorí?
 Od Boha to nie je, veď trpíš.
Vy by ste vôbec nemali mať Mila.
Prečo ste si zobrali autistu k trom deťom, 
on potrebuje byť bez súrodencov?
Aj ja chcem také zamestnanie ako ty, 
vezmem si tiež dieťa z domova.
Robíš to za peniaze, Milan nie je váš?
Už je Milan váš?
Vy nie ste kresťania, ale vy nie ste ani ľudia.
Vy ste matka?
No určite, diagnóza, podplatili lekárov, určite sa rozvádzajú.
Čo ste robili doteraz, veď nemá ani samoobslužné návyky?
Je to vaša vina, že nemá základné vedomosti.
ADHD je len moderný názov pre nevychovanosť (blbosť). 
Vezmite si to decko, on(ona) sem nepatrí.
Pozrite sa na svojho syna, aký je nevychovaný, ja vás sledujem, 
 môj p…
Veľkonočná výzdoba od Oringle 







a vankúše k nim. Dorotku zverejním v osobitnom poste, poslala viac fotiek:-)

Viem o deprivácii dieťaťa v prvých mesiacoch a rokoch v domove,
  aj o následkoch straty domova. 
Žijem to s mojim Milom.
 Ak je dieťa štátne, tak sa s ním aj tak zaobchádza...
A ak je ešte aj postihnuté...
Viem, bola som svedkom, 
mýlili si ma so zamestnankyňou domova, nevedeli, že som matka.
V nemocnici, v škole...
Ak je nechcené, nechce sa mu žiť, nechce akceptovať živé.
Také dieťa bolí.
Stáť o neho, stáť pri ňom, zastavovať jeho ťažobu na sebe...
Nepoznám, či milujem viac, či menej.
Poznám plnosť.
Je to ako s nádobami:
väčšia nádoba síce potrebuje viac, menšia menej, 
ale obe sú naplnené.

Opustenému dieťaťu prajem, aby mu miesto lastovičky,
    priletelo otvorené a verné srdce.